2012-10-05

Raport mieszkaniowy - październik





Raport w skrócie


KREDYTY HIPOTECZNE


  • Już tylko 3 banki oferują marże poniżej 1,2%.

  • BZ WBK, oferujący najniższą w naszym zestawieniu marżę,  do 15 000 zł podwyższył dochód niezbędny do uzyskania kredytu w euro.



CENY OFERTOWE


  • Nie zmniejsza się tempo spadków cen nieruchomości. We wrześniu ceny są niższe o kolejny punkt procentowy w stosunku do sierpnia.

  • Nadal w szybkim tempie tanieją mieszkania w Łodzi – we wrześniu o 1,6%.

  • W ofercie najłatwiej znaleźć mieszkanie dwupokojowe. Lokale takie mają średnią powierzchnię 47 metrów kwadratowych i stanowią 40,5% podaży.

  • Wszędzie poza Warszawą, dysponując kwotą 6 tysięcy złotych na metr kwadratowy, możemy przebierać w ofertach.


 
CENY TRANSAKCYJNE


  • W sześciu na siedem analizowanych miast odnotowujemy kolejne spadki cen.

  • Jedynie w Warszawie ceny wzrosły o 1,3 proc. Przyczyną jest większy udział w transakcjach mieszkań o wyższym standardzie oraz lokali położonych w centralnych rejonach miasta.

  • W Łodzi mieszkania do generalnego remontu w kamienicach dostępne są już od 2500 zł za m kw. Popyt na takie lokale nie maleje.

  • Także w Łodzi najłatwiej jest kupić mieszkanie w cenie do 200 tys. zł. 72 proc. transakcji zawieranych jest poniżej tej kwoty. Najtrudniej o takie mieszkanie jest w stolicy.


 




Pełna wersja raportu:


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

,,Pragnę ze swojej strony podziękować za znalezienie klienta na wynajem mojego mieszkania. Pan Mirosław Koński będzie przeze mnie szczególnie dobrze zapamiętany, bo rzadko spotyka się w dzisiejszych czasach osobę, która nie dość, że zawsze jest dobrze do swojej roli przygotowana, to cechuje się wysoką kulturą osobistą, rzetelnością i dbałością o interesy swojego klienta."

— Sandra S., Marki